ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: Γυναίκες στήν Πορφύρα - Ευχαριστίες

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Γυναίκες στήν Πορφύρα - Ευχαριστίες




Γυναίκες στήν Πορφύρα
Τζούντιθ Χέριν


Ευχαριστίες

Θέλω να αρχίσω αυχαριστώντας εκείνους πο μέ στήριξαν διαρκώς όσο έγραφα τις Γυναίκες στην πορφύρα·. την Portia, την Tamara και τον Anthony, την Eleanor το παθιασμένο ενδιαφέρον τους για την Ιστορία ενέπνευσε και το δικό μου. Τους εκφράζω τη βαθιά μου εκτίμηση για την παντοειδή βοήθειά τους όλα αυτά τα χρόνια και πάνω απ’ όλα για την ανοχή τους. Οι συνάδελφοί μου στο King’s College London μου πρόσφεραν ουσιαστική βοήθεια με τη μορφή μιας εξαμηνιαίας καθηγητικής άδειας, η οποία παρατάθηκε με μια επιχορήγηση από το Διοικητικό Συμβούλιο των Arts and Humanities της Βρετανικής Ακαδημίας, φτάνοντας τους επτά μήνες συνολικά. Αυτή η υλική συμπαράσταση επαυξήθηκε μέσω του «Program of Hellenic Studies and the Department of History» στο Princeton, το οποίο με προσκάλεσε για έξι εβδομάδες την άνοιξη του 1999. Η ώθηση που δίνει στον καθένα ο συναρπαστικός του περίγυρος και οι πηγές της Βιβλιοθήκης Firestone έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του πρώτου ημίσεος του παρόντος βιβλίου. Για τη βοήθειά τους σε αρκετές περιπτώσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαιτέρως τους Δημήτρη Γόντικα, Phil Nord, Claire Mylonas και Judith Hansen.


Στο King’s οι συνάδελφοί μου με ενθάρρυναν με κριτικά σχόλια και χρήσιμες παραπομπές. Διάφορες παραλλαγές του κεφαλαίου για την Ειρήνη και πολλές άλλες ιδέες δοκιμάζονταν τους επόμενους μήνες μπροστά σε ποικίλα κοινά. Μερικές φορές, ερωτήσεις και αμφισβητήσεις που μου τέθηκαν από άγνωστα σε μένα πρόσωπα με ανάγκασαν να ξανασκεφτώ αυτά που είχα ετοιμάσει. Είμαι ιδιαιτέρως ευγνώμων σε όλους τους, γιατί η διαφωνία τους σε αυτό το στάδιο με γλίτωσε αναμφίβολα από ορισμένα σφάλματα και με έκανε να αποφύγω κάποιες βεβιασμένες ερμηνείες αμφιλεγόμενων αποσπασμάτων των πηγών. Νιώθω λοιπόν πολύ ευτυχής που μου δίνεται η ευκαιρία να ευχαριστήσω τους παρακάτω φίλους και συναδέλφους οι οποίοι με προσκάλεσαν να μιλήσω, συχνά σε πολύ όμορφα περιβάλλοντα, και με τη γενναιόδωρη φιλοξενία τους συντέλεσαν στη βελτίωση αυτού του βιβλίου με πολλούς τρόπους: τον Κώστα Κωνσταντινίδη στο Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων, τη Διονυσία Μισσίου, στη Θεσσαλονίκη, τον David Blackman, Διευθυντή της Βρετανικής Σχολής Αθηνών, την Kari B0rressen και το Norwegian Research Council για τις συνεδρίες του προγράμματος «Gender Models in Formative Christianity and Islam» που έλαβαν χώρα στο Όσλο, στη Ρώμη και τη Φλωρεντία, τον John Matthews και το Τμήμα Κλασικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Tale, την Claudia Rapp και το Τμήμα Ιστορίας του Πανεπιστημίου της California, Los Angeles, και το Σεμινάριο Βυζαντινών και Σύγχρονων Ελληνικών στο King’s College London. Προς το τέλος, δύο προσκλήσεις μου επέτρεψαν να επισκεφτώ το Παρίσι και το Μόναχο, όπου είχα σπουδάσει τη δεκαετία του ’70. Η επιστροφή στο College de France και το Institut fur Byzantinistik und Neugriechische Philologie μου προκάλεσε κάποια συγκίνηση, ενώ παράλληλα ξεσήκωσε ζωηρές αναμνήσεις των σεμιναρίων που διηύθυναν οι καθηγητές Paul Lemerle και HansGeorg Beck. Με ιδιαίτερη ευχαρίστηση αναγνωρίζω το χρέος μου απέναντι σε αυτά τα εξέχοντα κέντρα βυζαντινής έρευνας που διευθύνονται από τόσο σημαντικούς διδασκάλους και παράλληλα είμαι ευγνώμων στους συνεχιστές τους έργου τους. Τον Ιούλιο του 1999, ο καθηγητής Armin Hohlweg κανόνισε το ταξίδι μου στο Μόναχο θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τον Franz Tinnefeldyta τη βοήθεια του σχετικά με αυτό, καθώς και για μια υπέροχη βραδιά στο Pasing. Τον Νοέμβριο του 2000, ο καθηγητής Gilbert Dagron φρόντισε να περάσω μια ιδιαιτέρως ευχάριστη εβδομάδα στο Παρίσι, όπου οι εγκαταστάσεις του College de France και η τόσο γενναιόδωρη φιλοξενία του ομόρφυναν το ταξίδι μου. Επιπλέον, πολλοί ανώνυμοι κριτικοί, μαθητές και συνάδελφοι στο Princeton και στο Λονδίνο συζήτησαν μαζί μου κάποια δύσκολα ζητήματα με εξαιρετικά παραγωγικό και υποβοηθητικό τρόπο. Νιώθω προνόμιό μου ότι δούλεψα τις Γυναίκες στην πορφύρα με τη συντροφιά τους, συχνά παρακινούμενη από τις ερωτήσεις τους. Χωρίς τις ικανότητες στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των ειδικών της KCL Wendy Pank και Harold Short, το κείμενό μου θα είχε χαθεί περισσότερες από μία φορές. Με βοήθησαν επίσης πολλοί βιβλιοθηκάριοι και το προσωπικό της Βρετανικής Βιβλιοθήκης και της Βιβλιοθήκης του Warburg Institute στο University of London, η εξυπηρετικότητα των οποίων δίκαια κρίνεται παροιμιώδης. Συνάδελφοι της εκδοτικής ομάδας της επιθεώρησης Past and Present με επηρέασαν αποφασιστικά στο άρθρο μου «The Imperial Feminine in Byzantium»· τους ευχαριστώ για την άδειά τους να μεταχειριστώ μερικά από τα επιχειρήματά τους.

 Για τις εκδόσεις που δεν ήταν διαθέσιμες στην Αγγλία, συνάδελφοι από το εξωτερικό συμπλήρωσαν τα κενά: ο RalphJohannes Lilie μου παραχώρησε ευγενικά ένα αντίγραφο δοκιμίου πριν από την κυκλοφορία των τόμων που μέλλουν να εκδοθούν με θέμα: Prosopographie der niittelbyzantinischen Zeit' η Χριστίνα Αγγελίδη, ο JeffreyMichael Featherstone, η Θάλεια ΓκούμαPeterson, η Manuela Marin, η Cecile Morrisson, η Jinty Nelson, η Charlotte Roueche και η Μαρία Βασιλάκη μοιράστηκαν τις έρευνές τους μαζί μου. Για τις βιβλιογραφικές αναφορές και την πρακτική βοήθεια στα τελικά στάδια γραφής, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Celia Chazelle, τη Scarlett Freund, την Άννα Καρτσώνη, την Claudia Rapp, τον Teo Ruiz, τη Margaret TrenchardSmith και τη Mona Zaki. Για τη βοήθειά τους στην εικονογράφηση είμαι εξαιρετικά ευγνώμων στον Χαράλαμπο Μπακιρτζή, τον Christ Entwhistle, την Helen Evans, την Ευρυδίκη Γεωργαντέλλη και τον Andrew Burnett.

Οι φίλοι μού πρόσφεραν μια ακόμη πολύ σημαντική υπηρεσία διαβάζοντας ολόκληρο το χειρόγραφο και τα σχόλια των Anthony Barnett, Tamara BarnettHerrin, Hugh Brody και Eleanor Herrin με οδήγησαν σε πολλές αναθεωρήσεις των προσχεδίων. Στο πέρασμα των χρόνων οι προκλητικές ερωτήσεις του Anthony με υποχρέωσαν να εξετάσω τις ευρύτερες συνέπειες συγκεκριμένων επιχειρημάτων τον ευχαριστώ ιδιαιτέρως για την επιμονή και τη γενναιοδωρία του. Όλα τα λάθη που παραμένουν στο κείμενο είναι δικά μου. Σε όλη τη διάρκεια της συγγραφής η ατζέντισσά μου Georgina Capel και ο εκδότης μου Anthony Cheetham μου παραστάθηκαν και με ενθάρρυναν ολόψυχα. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον επιμελητή μου στον εκδοτικό οίκο Weidenfeld & Nicolson, τον Benjamin Buchan, και την Jane Birkett για την άρτια διόρθωση του κειμένου.





Εισαγωγή και πρώτη αποκλειστική δημοσίευση κειμένων  στο Ορθόδοξο Διαδίκτυο
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΦΥΡΑ
ΤΖΟΥΝΤΙΘ ΧΕΡΙΝ
Η ηλεκτρονική επεξεργασία , επιμέλεια και μορφοποίηση  κειμένου  και εικόνων έγινε από τον Ν.Β.Β
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση κειμένων στο Ορθόδοξο Διαδίκτυο , για μη εμπορικούς σκοπούς με αναφορά πηγής το Ιστολόγιο
©  ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
http://www.alavastron.net/

 

Kindly Bookmark this Post using your favorite Bookmarking service:
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

 

Flag counter

Flag Counter

Extreme Statics

Συνολικές Επισκέψεις


Συνολικές Προβολές Σελίδων

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρουσίαση στο My Blogs

myblogs.gr

Στατιστικά Ιστολογίου

Επισκέψεις απο Χώρες

COMMENTS

| ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ © 2016 All Rights Reserved | Template by My Blogger | Menu designed by Nikos Vythoulkas | Sitemap Χάρτης Ιστολογίου | Όροι χρήσης Privacy | Back To Top |