ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: Οι Εκκλησιολογικές Αιρέσεις της Πατριαρχικής Ομιλίας

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Οι Εκκλησιολογικές Αιρέσεις της Πατριαρχικής Ομιλίας



ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ
ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ
Αδαμαντίου Πυτιρίγγα

Οϊ αιρέσεις πού διατυπώνει ελαφρά τη καρδία ό μακαριστός Πατριάρχης στην απομαγνητοφωνημένη προσλαλιά του προς τους Ορθοδόξους θεολόγους είναι αποκαρδιωτικές. Ανατρέπουν κυριολεκτικά εκ βάθρων τα θεμέλια της ορθόδοξης πίστης. Αντιγράφουμε ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα , του απομαγνητοφωνημένου κειμένου της ομιλίας, όχι για να τα προβάλουμε ως πίστη της Εκκλησίας (άπαγε της βλασφημίας), αλλά για να συνειδητοποιήσουμε το μέγεθος του ολισθήματος του μακαριστού Πατριάρχη καί να εντοπίσουμε τίς επί μέρους κακοδοξίες πού διατύπωσε. Λέγει χαρακτηριστικά:«Σχίσμα ουδέποτε έκηρύχθη, μήτε από την Ρώμην, μήτε από την Ανατολή, αλλά το εζήσαμεν 900 χρόνια με πολλάς συνεπείας, με πολλάς καταστροφής. Το έζήσαμεν 900 χρόνια! Χωρίς να έχεις αδελφό να του λες πόσο τον αγαπάς!»


Κύριε ελέησον! «Δεν εκηρύχθη σχίσμα», ισχυρίζεται. «Ούτε από τη Δύση ούτε από την Ανατολή». Μα καλά! Δεν αναφέρει στην ομιλία του ότι ή περί τον Καρδινάλιο Ούμβέρτο αντιπροσωπεία του Πάπα κατέθεσε επιδεικτικά την ώρα πού τελείτο ή θεία Λειτουργία στην Αγία Σοφία ανάθεμα εναντίον της Ορθόδοξης Εκκλησίας; Κι ότι λίγες μέρες αργότερα ή υπό τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Μιχαήλ Κηρουλάριο Ενδημούσα Σύνοδος αφόρισε με τη σειρά της τους βλάσφημους Παπικούς; Αφού, λοιπόν, υπήρξαν αυτοί οι αλληλοαφορισμοί δεν έκηρύχθη σχίσμα;
Όχι Οικουμενικός Πατριάρχης, αλλά ούτε αναλφάβητος απλός χριστιανός, δεν είναι δυνατόν να προβαίνει σε τόσο άθεολόγητους καί τόσο ανιστόρητους Ισχυρισμούς.
 Είναι δυνατόν να προβάλλεται, από πατριαρχικά μάλιστα χείλη, ό ισχυρισμός ότι οί αφορισμένοι είναι μέλη της Εκκλησίας; Κι αφού δεν είναι μέλη της Εκκλησίας, επειδή έχουν αποσχισθεί από Αυτή, σύμφωνα με τίς αρχές ποίας θεολογίας καί ποίας λογικής δεν είναι σχισματικοί;
Κι υστέρα Τι θα πει ότι «δεν έχεις· αδελφό να του λες πόσο τον αγαπάς», όπως ισχυρίστηκε ό μακαριστός ' Αθηναγόρας. Εμείς γνωρίζουμε ότι το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως είχε κι έχει πολλούς αδελφούς να τους λέγει πόσο τους αγαπά.
 Είχε κι έχει τον Πατριάρχη 'Αλεξανδρείας, τον Πατριάρχη Αντιοχείας, τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων καί τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου. Αργότερα απέκτησε τον Πατριάρχη Ρωσίας, τον Αρχιεπίσκοπο Ελλάδος, τους Πατριάρχες Σερβίας, Ρουμανίας καί Βουλγαρίας, τον Καθολικό της Γεωργίας καί τους Αρχιεπισκόπους Πολωνίας, Τσεχοσλοβακίας, κτλ.
Δεν μνημόνευε ό Παναγιότατος, ως όφειλε, σε κάθε θεία Λειτουργία όλους τους Πρωθιεράρχες της Ορθοδοξίας; Δεν είναι αδελφοί του Πατριάρχη Κωνσταντινουπό-λεως όλοι οι πιο πάνω;
Που ξανακούστηκε ότι οι αιρετικοί είναι αδελφοί μας κι οι σχισματικές Ομολογίες αδελφές με την Ορθοδοξία Εκκλησίες; "Αν ή αμετανόητη εμμονή στις αιρέσεις, καί μετά τίς συνοδικές καταδίκες, δεν οδηγεί μίαν Εκκλησία στο Σχίσμα, τότε Τι καθιστά μίαν Εκκλησία σχισματική κι αιρετική; Καί πόσες Εκκλησίες πιστεύει ότι υπάρχουν ό Παναγιότατος;
 Μία ή πολλές;
 Στο «Σύμβολο της Πίστεως» πάντως ομολογούμε ότι υπάρχει μόνον Μία Ταυτίζει ό Παναγιότατος τη «Μίαν» Εκκλησία του «Συμβόλου της Πίστεως» με την Ορθοδοξία ή μήπως θεωρεί, όπως ό Αγγλικανισμός, την Ορθόδοξη Εκκλησία ως κλάδο της Μίας, Αγίας, Αποστολικής καί Καθολικής Εκκλησίας; Με αλλά λόγια πρεσβεύει ό,τι καί ή ορθόδοξη έκκλησιολογία πού ταυτίζει την Ορθοδοξία με την «Μίαν Εκκλησία» ή ενστερνίζεται την έκκλησιολογία «των κλάδων» του Αγγλικανισμού πού φρονεί ότι οί διάφορες Προτεσταντικές αιρετικές παραφυάδες, ό Παπισμός κι ή Ορθοδοξία συνι-στούν απλά τους διάφορους κλάδους του δένδρου της Μίας, Αγίας, Καθολικής καί Αποστολικής Εκκλησίας;
Ποία αξία αποδίδει ό αείμνηστος Πατριάρχης στο συνοδικό θεσμό της Εκκλησίας όταν ενθαρρύνει τους λαϊκούς καί τους κληρικούς στην Αμερική καί στη Διασπορά να εφαρμόζουν τη «διακοινωνία» χωρίς να υπάρχει σύμφωνη συνοδική απόφαση; Καί Τι αξία αποδίδει στο θεσμό αυτό ό ίδιος, αφού βεβαιώνει ότι (χωρίς καί πάλιν να υπάρχει συνοδική απόφαση) μεταδίδει τη Θεία Κοινωνία, όχι απλά στους Παπικούς, αλλά καί στους κάθε λογής Προτεστάντες;
Σε ποια ανυποληψία, αλήθεια, καταδίκασε ό αείμνηστος Άθηναγόρας το συνοδικό θεσμό της Εκκλησίας!
Ή μετάδοση της θείας Κοινωνίας στους αιρετικούς από τον Παναγιότατο κι άλλους κι ή άποψη του ότι οί Ορθόδοξοι επιτρέπεται να κοινωνούν σε αιρετικούς ευκτήριους οίκους δείχνει την παντελή απομάκρυνση του Παναγιότατου από τη σχετική πίστη της Εκκλησίας. Την καταγράφουμε ως έκκλησιολογική αίρεση. Ό αναλυτικός σχολιασμός της οποίας όμως ανετέθη σε άλλο συνεργάτη του αφιερώματος.


ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ
Αδαμαντίου Πυτιρίγγα


Kindly Bookmark this Post using your favorite Bookmarking service:
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

 

Flag counter

Flag Counter

Extreme Statics

Συνολικές Επισκέψεις


Συνολικές Προβολές Σελίδων

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρουσίαση στο My Blogs

myblogs.gr

Στατιστικά Ιστολογίου

Επισκέψεις απο Χώρες

COMMENTS

| ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ © 2016 All Rights Reserved | Template by My Blogger | Menu designed by Nikos Vythoulkas | Sitemap Χάρτης Ιστολογίου | Όροι χρήσης Privacy | Back To Top |